لازم

همه مطالب برای شما لازم است

لازم

همه مطالب برای شما لازم است

روانشناسی پول یعنی چه؟

روانشناسی پول یعنی چه؟

 

 

روانشناسی پول

همه ما متفاوت متفاوت سیم کشی کرده ایم علاقه ها ، ترس ها و رویاهای ما متفاوت است. و وقتی کلمه پول را می شنویم ، همه ما افکار و احساسات منحصر به فردی داریم. درک روانشناسی پول به ما کمک می کند تا از افکار ، احساسات و رفتارهای خود آگاه باشیم.

روانشناسی پول چیست؟


روانشناسی پول مطالعه رفتار ما با پول است.

موفقیت با پول به دانش ، ضریب هوشی یا میزان مهارت شما در ریاضی مربوط نمی شود. این در مورد رفتار است و همه مستعد رفتارهای خاصی نسبت به دیگران هستند. هنگامی که از گرایش های خود آگاه شدید ، می توانید از قدرت ذهن خود ، افکار و اراده خود استفاده کنید - و می توانید زندگی خود را به معنای واقعی کلمه تغییر دهید.

من روانشناسی پول را مطالعه می کنم ، و در دهه گذشته دیدم که در زندگی واقعی در حالی که مردم را با پول خود راهنمایی می کند ، ظاهر می شود. این مطالب قدرتمند است ، بنابراین من می خواهم که شما با من صحبت کنید.

چرا روانشناسی پول اهمیت دارد
من به خودآگاهی به عنوان یک ابزار اهمیت داده ام. اگر می خواهم رشد کنم باید درباره نحوه عملکرد ذهنم بیشتر بیاموزم. چه در مورد پول صحبت کنیم یا در کل زندگی ، شناختن خود یک عامل بزرگ در ایجاد تغییرات معنی دار است.

نماد کتاب
کتاب جدید راشل کروز را دریافت کنید تا بدانید چرا با پول به شیوه ای دیگر رفتار می کنید!

در حال حاضر ، در نشویل و بیشتر مناطق جنوبی ، اینیاگرام عظیم است. این یک سیستم تایپ شخصیت است و صادقانه این بهترین ارزشیابی است که من یافته ام و نحوه تیک زدن را به طور دقیق توصیف می کند.


 

دلیل اینکه من ایناگرام و سایر تست های شخصیتی مانند آن را دوست دارم این است که آنها به من هدیه خودآگاهی می دهند. اگر ما از نقاط قوت ، ضعف ، درک و گرایش هایی که به میز مذاکره داریم آگاه نباشیم ، هرگز نمی توانیم خود را برای بهبود و رسیدن به اهداف مالی خود هدایت کنیم.

همین امر در مورد پول شما نیز صادق است. سالهاست که پدرم ، دیو رمزی ، گفته است که امور شخصی 20 درصد دانش سر و 80 درصد رفتار است. به همین دلیل است که برنامه اثبات شده او برای خروج از بدهی متکی بر تغییر رفتار شما به جای پرتاب دسته ای از اعداد و فرمول ها به سمت شما است.

و اگر می خواهید ریشه این رفتار خود را پیدا کنید - چرا هزینه می کنید ، پس انداز می کنید ، از بدهی استفاده می کنید ، سرمایه گذاری را به تعویق می اندازید و موارد دیگر - باید با نحوه تأثیر روانشناسی پول بر شما آشنا شوید.


4 راهی که روانشناسی بر پول شما تأثیر می گذارد


من عاشق این هستم که به تمایلات پول و نحوه بازی پول در داستان کسی بپردازم. همانطور که قبلاً گفتم ، هر کس متفاوت است ، و هیچ یک از این گرایش ها درست یا غلط نیستند. این فقط نحوه طبیعی سیم کشی شماست. در اینجا چهار مورد است که می خواهم در ذهنیت پول خود شناسایی کنید:

1. خرج کننده در مقابل ذخیره کننده


برای اکثر مردم تشخیص اینکه صرفه جویی می کنند یا صرفه جویی می کنند بسیار آسان است. وقتی صحبت از پول به میان می آید ، مصرف کنندگان می توانند امکانات خلاقانه زیادی را ببینند. این کاملا من هستم! هر زمان که پول اضافی دارم ، سوراخی در جیب من می سوزد و من نمی توانم صبر کنم تا آن را خرج کنم.

از سوی دیگر ، اولین غریزه پس اندازکننده این است که پول خود را خرج نکند. آنها احساس می کنند که پول را کنار گذاشته اند. پس اندازها صبور هستند و مایلند برای خرید منتظر بمانند.

آنچه برای مصرف کنندگان و پس اندازکنندگان خطرناک است ، افراط و تفریط است. به عنوان یک خرج کننده ، اگر همه چیز خود را خرج کنید ، شکست خواهید خورد. و صرفه جویی کنندگان ، اگر همه چیزهایی را که ذخیره می کنید ذخیره کنید ، بسیاری از تجربه های سرگرم کننده را که شادی را در زندگی شما ایجاد می کند از دست خواهید داد. وقتی در مورد آن فکر می کنیم این بسیار واضح است - اما نکته این است که ما باید در مورد آن فکر کنیم.

2. Nerd در مقابل Free Spirit


آیا در مورد دو نوع بودجه نویس چیزی شنیده اید؟ Nerds با تعداد بسیار زیاد رشد می کند. آنها واقعاً منتظر هستند که بودجه خود را سازماندهی کنند. عجیب و غریب (فقط شوخی می کنم!) این احساس رضایت را در آنها ایجاد می کند که ببینند پولشان هر ماه به کجا می رود و راه هایی را برای بهتر کار کردن آن پیدا کنند. همه چیز مکان خوب و منظمی دارد و آنها آن را دوست دارند.

ارواح آزاد هستند. به به خوب ، ما مهمانی هستیم! ما زیاد درگیر جزئیات نمی شویم و این ما را برای لذت بردن از زندگی آزاد می کند. اگر روحیه ای آزاد دارید ، فقط خواندن کلمه بودجه ممکن است باعث ایجاد کندو شود ، اما مقوله های خرید و سرگرمی اساساً زبان عشق شما هستند. ارواح آزاد دوست دارند زندگی را به طور کامل انجام دهند!

Nerds به روحیه آزاد نیاز دارد تا مقداری پول سرگرم کننده را برای دسته های غیر ضروری مانند شبهای تاریخ ، تعطیلات و جشن تولد به بودجه تزریق کند.

روحیه آزاد به افراد احمق احتیاج دارد تا به آنها در تهیه بودجه واقعی کمک کند. شوهر من ، وینستون ، یک فرد نادان است و من عاشق توجه او به جزئیات و این واقعیت هستم که او می داند چه خبر است.

قبل از این که فرض کنید افرادی که بیشتر در پس انداز خود صرفه جویی می کنند افراد چرند هستند و افرادی که عاشق خرج کردن هستند روحیه آزاد دارند ، دوباره حدس بزنید. پدر من در واقع یک فرد خرابکار است. او عاشق خرج کردن پول است ، اما همچنین دوست دارد که بودجه را زیر نظر داشته باشد.

3. ایمنی در برابر وضعیت
آیا انگیزه مالی شما از نظر ایمنی است یا موقعیت؟ برای این مورد ، ممکن است مجبور شوید یک جستجوی واقعی را انجام دهید. وقتی فکر می کنید که هنگام خرج کردن یا پس انداز کردن به چه چیزی انگیزه می دهید ، با خودتان صادق باشید. این بخش کلیدی است که روانشناسی پول را برای شما کارساز می کند.

افرادی که برای امنیت ارزش قائل هستند ، امنیت را می خواهند که پول می تواند به ارمغان بیاورد. آنها می خواهند بدانند که می توانند از دست دادن شغل ، فوریت های پزشکی یا حتی کاهش درآمد را تحمل کنند. اگر فرد ایمنی هستید ، باید مراقب زندگی در ترس باشید. ترس می تواند شما را از دادن سخاوتمندانه ، سرمایه گذاری در دوران بازنشستگی یا حتی خرج کردن پول برای خرید یک جفت کفش جدید منصرف کند ، در صورتی که کفش هایی که هر روز می پوشید روی آنها حفره ای ایجاد شده و به وضوح باید تعویض شوند.

اگر پول برای کسی اهمیت دارد ، این موفقیت را چگونه ارزیابی می کند. میزان پول آنها بر نوع خانه ای که در آن زندگی می کنند ، فعالیت هایی که در آن مشغول هستند و توانایی آنها برای رفتن به تعطیلات رویایی تأثیر می گذارد. (بعداً در مورد این انگیزه بیشتر توضیح دهید.)

4. خانواده و دوران کودکی شما
نحوه شنیدن صحبت پدر و مادر در مورد پول - یا صحبت نکردن در مورد آن - قطعاً بر نگرش شما در مورد آن از دوران کودکی تأثیر گذاشته است. این به تنهایی نمی تواند طرز فکر پول شما را مشخص کند ، اما خوب است که از آن آگاه باشید.

در اینجا مثالی از این که چگونه تجربیات گذشته شما می تواند منجر به دعوای پولی در بزرگسالان شود ، آورده شده است: آیا وقتی همسرتان تخم مرغ های قهوه ای ، قهوه ای و ارگانیک را ناسزا می گوید آیا شما را دیوانه می کند و دعوا را شروع می کند؟ او اعتراض می کند: "این فقط 2 دلار بیشتر از سفیدهای سفید است." "این 2 دلار است که می تواند به چیز دیگری برسد!" شما بحث می کنید

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا واقعا روی تخم مرغ ارگانیک کار می کنید؟ آیا به این دلیل است که بودجه خواربار در بزرگ شدن خانواده شما استرس زا بوده است؟ یا والدینی داشتید که چشم به مواد غذایی هیپی دیپی از مزرعه تا میز می انداختند؟ یا شاید شما فردی با ایمنی بالا هستید زیرا با تعداد کمی رشد کرده اید و هزینه اضافی برای هر چیزی باعث می شود که احساس ناامنی کنید.

من سابقه شما را نمی دانم شاید یک ده تخم مرغ نیست که باعث ایجاد تنش در زندگی شما می شود ، اما شرط می بندم چیزی وجود دارد. اینجاست که شناختن خود می تواند منجر به بهبود ، تغییر و پیشرفت بیشتر از آنچه قبلاً دیده اید شود.

چگونه روانشناسی پول بر تصمیمات شما تأثیر می گذارد
حقیقت این است که پول فقط یک ذره بین است - شما را بیشتر از آنچه که هستید می کند. اگر مهربان و سخاوتمند باشید ، با پول مهربان تر و سخاوتمندتر خواهید بود. اگر بی ادب و خودمحور باشید ، با پول بی ادب تر و خودمحورتر خواهید بود. پول فقط یک ابزار است و شما باید تعیین کنید که با آن چه کار کنید.

صدها تصمیم کوچک وجود دارد که ما هر روز بدون آنکه بدانیم تحت تاثیر روانشناسی پول قرار می گیریم. یک مثال برای من گرایش ایمنی در برابر وضعیت است. من به طور طبیعی به سمت وضعیت خم می شوم. من به احتمال زیاد برای یک کیف پول یا ماشین لوکس با نام تجاری ارزش قائل هستم و به احتمال زیاد راهی برای توجیه خرید بزرگتر پیدا می کنم ، اگر تا حدی به من احساس موفقیت دهد.

از یک طرف ، این بدان معناست که من چیزهای خوب را دوست دارم - و لطفاً وقتی می گویم داشتن چیزهای خوب مشکلی ندارد ، اگر می توانید از عهده آنها برآیید ، حرف مرا بشنوید. اما دانستن این که من تمایل به وضعیت دارم ، به این معنی است که باید هزینه هایم را کنترل کنم. باید به خاطر داشته باشم که چیزهایی که من دارم ، من را به عنوان یک شخص تعریف نمی کند.

من می دانم که این کار کار سختی است ، اما شما می توانید آن را انجام دهید. من می دانم که شما می توانید ، زیرا من میلیون ها نفر را از هر زمینه و سطح درآمدی دیده ام که شجاعت ایجاد تغییرات پایدار را نه تنها برای آنها ، بلکه برای کل شجره نامه خود پیدا کرده اند! کار آسانی نیست. اما خبر خوب این است که امکان پذیر است و می توانید همین امروز شروع کنید.

ارزیابی پول من خود را می شناسد و به شما تمایلات پول شخصی شما را روشن می کند. هنگامی که این بینش را در مورد طرز فکر پول خود به دست آوردید ، در نهایت خواهید فهمید که چرا ترس از پول ، رویاها و تمایلات خود را دارید. دانستن این که چرا با روش خود تصمیم می گیرید پیشرفت را ممکن می سازد. امروز ارزیابی کنید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد