لازم

همه مطالب برای شما لازم است

لازم

همه مطالب برای شما لازم است

کسب درآمد از یوتیوب

تعرفه درآمد از یوتیوب

یوتیوب به ازای هر بازدید چقدر پول می دهد؟ یکی از سوالاتی که ممکن است در ذهن شما به وجود بیاید همین است. ممکن است افرادی را در یوتیوب دیده باشید که از امکانات حرفه ای و زندگی مرفه خود فیلم می گذارند و این سوال برایتان پیش بیاید که این افراد چه مقدار درآمد دارند. به طور دقیق نمیتوان گفت دقیقا چند دلار یوتیوب پول می دهد؛ یوتیوب به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید حدودا بین ۱ تا ۲ دلار به شما پول می دهد. اما به این موضوع دقت کنید که یوتیوب در ازای دیدن تبلیغ های ویدئو شما پول می دهد. گاهی اوقات بیننده هنگام نمایش تبلیغ چند ثانیه فیلم را رد می کند تا تبلیغ نمایش داده نشود، یا از ابزارهای مسدودکردن تبلیغ استفاده می کنند و یا از نسخه premium یوتیوب استفاده می کنند، در این صورت یوتیوب برای این بازدیدها به شما پولی پرداخت نخواهد کرد.

شاید با خود بگویید این مبلغ ناچیز و کم است اما اجازه دهید با جزئیات بیشتری توضیح دهیم؛ حتما دیده اید که اکثر فیلم ها حداقل دو تبلیغ دارند، شما می توانید چندین تبلیغ را در فیلم خود قرار دهید. ۱۰۰۰ بازدید که بالاتر گفته شد، فقط برای یک تبلیغ است، اما اگربه طور مثال ۴ تبلیغ در ویدئو خود قرار دهید، یوتیوب در ازای هر ۱۰۰۰ بازدید حدودا بین ۴ تا ۸ دلار به شما پول می دهد. اگر هر فیلم شما تقریبا ۱۰۰ هزار بازدید داشته باشد و ۴ تبلیغ در آن قرار دهید، در ازای هر فیلم تقریبا ۴۰۰ دلار درآمد خواهید داشت، دقت کنید در ازای هر یک فیلم!

نکته ای که وجود دارد این است که یوتیوب بابت فیلم های علمی بیشتر پول می دهد. در صورتی که بتوانید فیلم های آموزشی جذاب و پرمخاطب تولید کنید، درآمد شما از سایرین بیشتر است.

کسب درآمد از یوتیوب در ایران

همانطور که گفته شد به دلیل تحریم هایی که وجود دارد کسب درآمد از یوتیوب در ایران کمی دشوار است. شما برای اینکه بتوانید از یوتیوب پول برداشت کنید و کارهای مالی خود را با یوتیوب انجام دهید، نیاز به حساب Google AdSense دارید. در حال حاضر امکان ساخت این حساب برای افراد ساکن ایران وجود ندارد. شما می توانید اگر دوست یا آشنایی در خارج از کشور دارید از او بخواهید تا حساب را به نام خود ایجاد کند تا شما بتوانید از آن استفاده کنید. در این حین مراقب افراد سودجو نیز باشید چرا که می توانند پول شما را ندهند، بنابراین سعی کنید فردی قابل اعتماد پیدا کنید.

افتتاح حساب گوگل ادسنس نیازمند حساب بانکی و آدرس است. متاسفانه آدرس از کشور ایران را تایید نخواهند کرد و همچنین حساب های بانکی ایرانی. سعی کنید از روش های درست و قانونی کار خود را پیش ببرید، چون در صورتی که یوتیوب متوجه شود که او را دور زده اید، ممکن است کانال شما را ببندد و تمام زحمات شما هدر رود.

نه تنها در قسمت تایید حساب، در کل فعالیت خود فکر دور زدن یوتیوب را از سر خود بیرون کنید. شاید همان لحظه متوجه نشود اما الگوریتم های یوتیوب روز به روز در حال توسعه و پیشرفته شدن هستند و بالاخره یک روزی متوجه می شود که شما قصد داشتید یوتیوب را فریب دهید!


چند پیشنهاد

پیشنهاد ما به شما این است که کسب درآمد از یوتیوب را جدی بگیرید و کار خود را از همین امروز شروع کنید. گاهی اوقات حتی برخی افراد هستند که کانال شما را خریداری می کنند. درست است که کسب درآمد از یوتیوب در ایران کمی دشوار است، اما شما فعالیت خود را شروع کنید و سعی کنید به ۱۰۰۰ مشترک و ۴۰۰۰ ساعت نمایش برسید. حتما به این نکته دقت داشته باشید که اگر میخواهید یک یوتیوبر موفق باشید، باید صبر داشته باشید.

در روزهای ابتدایی و حتی چند ماه اول ممکن است استقبال زیادی از ویدئوهای شما نشود و شما نباید ناامید شوید. اکثر یوتیوبرهای موفق، بعد از ۱ یا ۲ سال به موفقیت رسیده اند. به تجهیزات استودیویی هم نیازی ندارید، می توانید با امکانات کم کار خود را شروع کنید مانند بسیاری از یوتیوبرهای موفق! همچنین پیشنهاد می شود در صورتی که کانال شما تایید شد و قادر به گذاشتن تبلیغ در ویدئوهای خود بودید، سعی کنید به صورت استاندارد تبلیغ قرار دهید.

متاسفانه برخی کانال ها تعداد بسیار زیادی تبلیغ در ویدئوهای خود قرار می دهند که این باعث اذیت شدن بیننده خواهد شد و کاربران اصلا چنین چیزی را دوست ندارند. تعداد استاندارد تبلیغ ها بستگی به زمان ویدئو دارد و شما باید با توجه به مدت زمان ویدئو تبلیغ قرار دهید. شما هر کاری که بلدید را می توانید در یوتیوب درباره آن فیلم گرفته و منتشر کنید.


یوتیوب چگونه به شما پول می دهد؟

یوتیوب چگونه پول میدهد؟ این سوال مهمی است که باید دقیقا بدانید. قانونی که یوتیوب برای واریز درآمد به شما دارد این است که اولا کانال شما باید دارای 1000 عضو فعال یا همان Subscribe باشد. و دوم اینکه ویدیو های شما بیش از 4000 دقیقه دیده شده باشند. این به این معنی است که مجموعا 4000 دقیقه از ویدیو های شما دیده شده باشد. حالا ممکن است کلا 5 تا ویدیو داشته باشید که هر کدام از ویدیو ها 10 دقیقه ای باشند و بیش از 100 نفر آن ها را تا آخر دیده باشند. که در مجموع میشه 5000 دقیقه!

قانون دوم این است که شما باید حتما سرویس گوگل ادسنس هم داشته باشید. یعنی باید در آن هم عضو شده باشید چون درآمد شما از طریق گوگل ادسنس پرداخت می شود که عضویت در این سیستم هم راحت است.

نکته بسیار مهم این است که حتما باید مشخصات حساب بانکی تان با مشخصات حساب تان در یوتیوب و گوگل ادسنس یکی باشد. حتی ایمیل تان! منظورم همان مشخصات پارتنر شما در خارج از کشور است. همه چیز باید واقعی و طبیعی باشد. انگار پارتنر شما داره از یوتیوب کسب درآمد می کند. پس باید مشخصاتش همه جا یکی باشد.

چگونه به روش یوتیوبرهای حرفه ای از یوتیوب کسب درآمد کنیم؟

همان طور که می دانید یکی از مهمترین اصول کسب درآمد از طریق یوتیوب این است که کانالی داشته باشید که ویدیوهای جذابی داشته باشد. در این قسمت قصد دارم شما را با صفر تا صد کسب درامد از یوتیوب آشنا کنم.

جذاب بودن ویدیو ها برای کسب درآمد از یوتیوب بسیار مهم و حیاتی است. چون قراره از طریق افزایش بازدید ویدیوها و تعداد دنبال کنندگان کانال مان کسب درآمد داشته باشیم. در ادامه روش هایی را می گویم که بتوانید از طریق یوتیوب دقیقا مثل یوتیوبر های حرفه ای کسب درآمد کنید.

یوتیوب چگونه با شما تسویه می کند؟

یوتیوب چگونه پول میدهد؟ این سوال مهمی است که باید دقیقا بدانید. قانونی که یوتیوب برای واریز درآمد به شما دارد این است که اولا کانال شما باید دارای 1000 عضو فعال یا همان Subscribe باشد. و دوم اینکه ویدیو های شما بیش از 4000 دقیقه دیده شده باشند. این به این معنی است که مجموعا 4000 دقیقه از ویدیو های شما دیده شده باشد. حالا ممکن است کلا 4 تا ویدیو داشته باشید که هر کدام از ویدیو ها 10 دقیقه ای باشند و بیش از 100 نفر آن ها را تا آخر دیده باشند. که در مجموع میشه 4000 دقیقه!

قانون دوم این است که شما باید حتما سرویس گوگل ادسنس هم داشته باشید. یعنی باید در آن هم عضو شده باشید چون درآمد شما از طریق گوگل ادسنس پرداخت می شود که عضویت در این سیستم هم راحت است.

نکته بسیار مهم این است که حتما باید مشخصات حساب بانکی تان با مشخصات حساب تان در یوتیوب و گوگل ادسنس یکی باشد. حتی ایمیل تان! منظورم همان مشخصات پارتنر شما در خارج از کشور است. همه چیز باید واقعی و طبیعی باشد. انگار پارتنر شما داره از یوتیوب کسب درآمد می کند. پس باید مشخصاتش همه جا یکی باشد.

بخش مهم کسب درآمد از یوتیوب : برنامه‌ریزی و انتخاب موضوع

پس از کسب اطمینان از کیفیت این دو مورد، نوبت به مهم‌ترین بخش یعنی برنامه‌ریزی زمانی می‌رسد. ویدیو نیز مانند هر محتوای دیجیتال دیگر، باید منظم و پیوسته تولید و پخش شود. به بیان دیگر باید پیش از شروع هر کار، یک تقویم محتوایی برای این بخش طراحی کنید. انتخاب موضوع، طول ویدیوها، زمان و توالی انتشار، مواردی هستند که باید در این بخش مد نظر قرار دهید.

برای برنامه‌ریزی محتوایی و آماده کردن موضوع و حتی داستان ویدیوها، چند موضوع بیش از بقیه مفید خواهد بود. ویدیوهای آموزشی و سرگرمی همیشه در صدر پربازدیدترین محتوای یوتیوب قرار دارند. آموزش آشپزی، ورزش و بدنسازی، ساخت کاردستی یا DIY، آموزش‌‌های سبک زندگی، ویدیوبلاگ و موارد این‌چنینی، از جذابیت بالایی در بین مصرف‌کنندگان محتوای ویدیویی برخوردارند.

کارشناسان محتوای ویدیویی، یک عبارت کوتاه را برای توصیه‌ی انتخاب موضوع محتوا استفاده می‌کنند: آیا ویدیوی شما باعث می‌شود که کاربران احساس بهتری در زندگی داشته باشند؟ همین سوال ساده شما را در مسیر طراحی راهنمایی خواهد کرد. در نتیجه‌، تولید محتوایی پر از اطلاعات تکراری یا ارسال موج منفی، نگرانی و ناراحتی، هیچ‌گاه مخاطب بالایی جذب نخواهد کرد.

کسب درآمد از یوتیوب روش بسیار محبوبی برای درآمدزایی در سراسر دنیا به حساب می‌آید. با وجود این باید توجه داشته باشید که رقابت تولید محتوای ویدیویی در یوتیوب، بسیار بالا بوده و برای دیده شدن نیاز به برنامه‌ریزی و تولید محتوای ویدیویی باکیفیت دارید. همچنین، داشتن نظم و استمرار در تولید محتوا از اصول موفقیت در کسب درآمد یوتیوب است.

حرف آخر

در این مطلب تمامی موارد مربوط به کسب درآمد یوتیوب، از نحوه شروع و شرایط حداقلی برای درآمد از یوتیوب تا روش‌های مختلف موجود برای کسب درآمد یوتیوب را بیان کردیم. اگر شما نیز در زمینه کسب درآمد از یوتیوب تجربه‌ای دارید؛ خوشحال می‌شویم در قسمت نظرات، تجربه‌ی خود را با ما در میان بگذارید. 





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد